Dugaan Ramadhan : Part 1


Time ramadhan ni lah.
banyak dugaan..
Contoh..
Kalau kita bershopping pada bukan bulan ramadhan, mesti ada dengan selingan makan2..minum2..
Penat dahaga yg ada pon hilang..
Kalau di bulan ramadhan, agenda shopping akn mejadi lebih berganda..
Mane xnya dengan nk men-survey baju raya, kasut raya..kne round satu shopping mall, aim dulu, baru beli..xpon pusing habes satu jalan tar..patah blk ke kedai yg kita dh aim.
Kalau bershopping di shopping complex biasa, okay lagi..dengan aircond smua ada..
Kalau sogo tu, kurang sikit okaynya sbb ekon pon dh xrasa..
Haba manusia lebih mengatasi kadar kesejukan ekon tu..haha..
Kalau jalan tar..?? Manusia mmg ramai xpyh ckp lah..
xde aircond plak tu...
Tambahan pulak kalau ade bazar bukak di jalan tar tu..
Aroma dihidu pada jam 5 petang..
^.^
Haih.
Berbalik pada tajuk..
hehe..
Jadi, challenging bershopping di bulan puasa tu mmg high lah..

Perempuan mmg no hal..
Jalan pusing 10 tingkat time square pon steady lagi..
Ini fact..
Bole bertahan sbb nk dapatkan barang yg berbaloi..
peribahasa cakap..
Alah membeli, menang memakai..
ecehh..
kami sanggup..=p

Laki xtahu lah saya..
Yg pasti si F saya, bila aku msuk kdai nie, aku xske..msok next kdai pon xde berkenan..masok..dan masok lagi..sme jgk xde yg berknan..
bila aku tny:-

aku: "u oke x..? kita trun tingkt bawah plak eyh..?"
dia: die jawb: "hishh...0okay...bersmngat lg niehh..kasi 2 jam lagi pon okay.."..jom2..kita carik lg eyh.."

bila ke tingkat bawah..sme jgk..xde yg aku berkenan..
die ckp..
dia: jom kita tgok map..kne plan strategy..."
aku: haha..(aku dh mula tergelak)..jom3...tgk map mne ade kdai kasut..

bila g tingkat bawah lg pon still xde yg xberkenan...
aku tny dia..
aku: u oke x niehh..?? npe mcm xbersemngat jek..haha
dia: simpan tenaga...
aku: hahaha..jom2 naek tingkt atas skali lah..ni last~
dia: booooleeehhh...

Naek tingkat ats skali..aku jumpa jgk yg berknan..hehe

dia: alhamdulillah..jom carik mkanan nk berbuka jap g..

hahahaha..thank you love..! 4 the treat..4 everything


what else i can say?
=)




8 comments:

kery said...

shopping pe miza?

♥M.I.Z.A♥ said...

hehe..baju raya, kasut raya..rantai raya..=D kuih raya, tudung raya...xbeli lagi..hehe

Cik FaRiZaM said...

thn ni raya , akak cube tk beli apa-apa yg baru.tp tk sure la boleh thn ke tak...hehe ~

♥M.I.Z.A♥ said...

k.faz - wow! miza pon pnh trpkir nk wat mcm tu..tp msti xjadi..msti rasa xlengkap raya...kehkeh..tp abg2 miza slalu mcm tu..diorg bukan nya kisah sgt pasal beli xbeli baju nieh..laki kot..

keninglebat~ said...

bla mau trun shopping lg???tdung x bli lg, bju rya ke2 ke3 x bli lg...adehhhhhh~

p/s:sy rs mcm dh kopak ja...adooii~

♥M.I.Z.A♥ said...

keninglebat~: haishh..tudung pkai yg lme jelah..hahhaha..saya pon kopak jugak dh nie..hehe

keninglebat~ said...

betoi3....
xpa, xdak yg prasan kot kta pki tdg lma...bru ka, lma ka, cm sma ja...
jimat sy~

♥M.I.Z.A♥ said...

betu itu wahai keninglebat..keninglebat ni perempuan la yek..? hahaha...crt pasal tudung..=p

Copyright 2009 ✿✿ⓜⓘⓩⓐ ⓟⓤⓝⓨⓐ✿✿. All rights reserved.
Bread Machine Reviews | watch free movies online by Blogger Templates