Pesanan Penaja


Assalamualaikum w.b.t

Pejam celik..pejam celik..
Ramadhan dah nk berakhir..
Sedey pulak..
Lagi kurang seminggu dh nk raya..
Barang2 raya mmg xpyh ckp lah..
Kuih-kuih raya, krepek2 raya, baju2 raya, kasut2 raya..
Dah siap sedia kemas rapi ..tinggl nk msok bonet kete jek..
hehe..

Teringt pulak dulu tyme balk kmpung dkt johor..
Mesti kitorg adik beradik xkn tdo punya sbb excited gila nk blk kmpung..
Barang yg bwk nk blk kmpung tu mmg dhsyat la.
beg2 smua aku rasa sme berat dengn org yg ada..haha
Pastu msti shur dekat rnr..pastu trus kan perjalan selama 10 jam..
Disebabkn dulu abh aku sorg jek yg drve, so berenti mmg bnyk gle..
Aku yg xtdo excited tu, mula bntai tido dr rnr tmpt bershur tu smpi lah ke next rnr..pastu tido blk..pastu bgun blk..tawu2 dh smpi..hehe..
Pastu msti singgh dekat pekan ape ntah..nk beli daun palas..
nk buat keputat..abh n abg2 aku mmg terer bab menganyam keputat..
Kalo kasi aku, jadi tikar..

Haa, ckp pasal sehari sebelum raya..mmg pnt gila..
kne psang kapet, tukar langsir, tukar sarung kusyen,vacuum2..fuuhh..(smbung)
masak rendang..
goreng ayam secara besaran yg plg mencbar sbb die meletup2..haha
potong2 sayur nk buat kuah lodeh..
potong bawang...eh..tu kje akak aku..aku potong cili kering..haha
part rebus keputat, tu abang aku ngn abh yg wat..

Bila smpi mlm raya, mula lah mengisi kuih raya dlm bekas..mengisi dlm mulut pun xmau kalah..haha
Then main bunga api dekat luar..
Kacau anjing jiran depan yg bising gila menyalak..
hehe..

Bnda tu yg sgt dirindui..

=)

Dalam 2 hari lagi nk blk kmpung dah..
Doakan semoga perjalanan aku selamat..
Semoga perjalan anda smua pon selamat..
Bawak keta hati2..
Ingtlah orang yang tersayang..
Xpayah la nk kelam kabut sgt bawak tu..
Nk potong2 memanjang..
Ingat ye..~

ps: Agenda selepas pulang semula ke kl..
- beraya rumah y
- serbu rumah fera
- serbu rumah jannah

: Segala Open House yang ingin diadakan, jangn segan silu menjemput saya, Hamizah , untuk memeriahkan lagi suasana hari raya yang anda..=)





















2 comments:

haLyZaQiut said...

Selamat Hari Raya mizah...drive leklok nnt... :)

♥M.I.Z.A♥ said...

Selamat Hari Raya jugak utk k.liza..=) maaf zahir batin..bawak hati2 jgk...

Copyright 2009 ✿✿ⓜⓘⓩⓐ ⓟⓤⓝⓨⓐ✿✿. All rights reserved.
Bread Machine Reviews | watch free movies online by Blogger Templates