Perangi rasuah.


Pagi2 bangun.
Drive g kje.
Tgh drve ade orang kol.
Aku angkat.
Pastu cakap3.
Pastu letak.
Pastu kena tahan polis.

Polis: Adik, tadi guna phone time drve eh..?
Aku: errrr...a aaahhh..ade org kol emergency..
Polis: Adik xde handsfree ke?
Aku: Xde......~
Polis: Nak tengok ic..
Aku: *hulur ic dengan rela..T.T
Polis: Adik, kena byar 50 ringgit ni..new procedure..saman kena byar on the spot..kalau x nt orang lmbat nk byar...diorg buat xtawu jek saman ni..pastu buat lagi..bla.bla..bla..*die membebel sorang2..
Aku: *Hulur dengan segera 50 ringgit..
Polis: Okay, terima kasih..
Aku : Sama2

*Terus drve..

Sampai office,
Aku cerita2 kat officemate aku..
Semua ckp polis tu mintk rasuah la tu..

Kalau guna phone 300 tawu kena..
errkk..
*mana aku tawu tu rasuah..
ingtkan die ckp tu betol..
huwaaa..
kalau tu betol, tetiba aku ckp,

"haaa..encik mintk rasuah dekat saya eyh..?
Saya xnk kbayar..."

Nt die ckp.."xnk byr..??? masok lokap nk??"
mati aku...
huu

Seriosly kalau ape yg officemate aku ckp tu betol, aku pon xtawu nk react mcm mna even aku sedar polis tu mintak rasuah.


Dunia..dunia..

5 comments:

mizz.miza said...

bahaya gak ek ?? igtkn polis tader cilok2 nih

kery said...

Rasuah ler tu cik miza.patut buat laporan

♥M.I.Z.A♥ said...

miza kecik: akak pon baru 1st time jmpa polis mcm ni..sibuk nk carik duet lbey kot ank dh nk back to school. ish3

♥M.I.Z.A♥ said...

kery: aku pon xtawu kesahihan die. xde kawan kje polis plak nk tny betol ke procedure baru mcm tu..

Faizura said...

antara rm50 dengan rm300 mana lebih berbaloi...????

next time... mintak dia tunjuk kad kuasa dia...tah2 org menyamar... lepas tu mintak no ibu pejabat dia call utk confirm.. klu dia ugut nk masuk lokap.. cakap ramai polis suka menipu pastu mintak rasuah macam ini...

susah bila penguatkuasa teruk mcm ini.. report rasuah pun kena tak report pun kena... mcmana nk perangi rasuah??? so fikir la apa yg terbaik n hati2 next time :-D Semoga dilindungi dari segala bahaya...Amin

Copyright 2009 ✿✿ⓜⓘⓩⓐ ⓟⓤⓝⓨⓐ✿✿. All rights reserved.
Bread Machine Reviews | watch free movies online by Blogger Templates