Masterchef xsengaja.




Semalam,
balik dari kerja, aku masak lempeng dgn kuah sambal utk dinner.
Bila sambal dh msak, aku ketepikan, aku mula msak lempeng pulak.
Okay, macam bse, berjalan lancar..
Sampai la utk buat kepingan yg ke-lima, tetiba api dari dapur msuk dlm kuali..n menjulung tinggi..!

Astaghfirullahhalzim..
Terkejut aku..

Aku dgn tergamam nye tgh pegang kuali tu angkat..pastu xtawu nk buat ape..
Aku pon xsedar ape yg aku pkir..
Api mmg tinggi dh time tu..
Cepat2 aku ltk dlm sinki..
Bukak air..
Dalam hati aku pikir mmg rumah nk terbkar jek time tu..
Tapi tetiba, api padam dengan perlahan2..

Fuhhh
-.-"
berpeluh aku..
lepas tu terduduk..
Terus kemas2 barang msak..
Rasa serik pon ada nk masa..

*tgh duduk2, aku terpikir, mcm ni ke yg chef2 masak tu..api msuk dlm kuali..cool jgk sebenarnye..haha!


okbye!

gambar hiasan semata2..





5 comments:

kery said...

cool juga bila rumah terbakar kan, apada miza.

Saya Disini said...

ngatkan gmbr betul

♥M.I.Z.A♥ said...

kery: bnyk ko punya cool...aku yg cool tido luar nt..haha

Saya Disini: haha, bukan2..itu gmbr cik gugel kasi..=p

haLyZaQiut said...

Nasib x jadi lempeng terbang td...hahaha...

♥M.I.Z.A♥ said...

k.liza: errr..lempeng terbang stage laen dlm masterchef..perlu menuntut dulu. haha

Copyright 2009 ✿✿ⓜⓘⓩⓐ ⓟⓤⓝⓨⓐ✿✿. All rights reserved.
Bread Machine Reviews | watch free movies online by Blogger Templates