Mamat Kerek Malu Tersiput2


Semalam,
Aku g tengok wayang dgn fikri..
Dah lama sebenarnya x tengok wayang sama2 sebab dua2 busy..
Bila dah ddk dekat seat ktorg..G5,G6..
Tetiba datang sorg laki nieh..
Aku ddk seat hjung skali..
Tetiba die bersuara..dengan muka kereknyer..gaya pon kerek jgk..

Lelaki kerek : Mat..oii mat..mat..
Aku dengan fikri toleh tengok die..
Lelaki kerek : Ko punya seat no brape..ni seat akuG5, G6..(sambil menunjukkan no seat dkt tiket tu)..
Aku pun kalut gila carik tiket dlm handbag aku blk..nk check..btol ke x no seat yg ktorg ddk tu..
Tgok2 betol..
Fikri pon tunjuk no seat ktorg dekat die...
Kawan si mamat kerek dgn mamat kerek tu dh penat berdiri seblh ktorg, die pon ddk skjp dkt seat blkang..
Si mamat kerek tu xpuas hati..die ckp mcm mne bole ade no seat sama plak ni....
Then, fikri amik no tket die, tgok betol2 no seat tu..
yg di print dkat tket mmg nmpk G5, and G6..tp kalau tgok btol2 blk, mcm antara huruf G dgn nombor ade satu jarak..pastu mcm ade print no 1 xlekat..tp bole nmpk la pangkal 1 tu..
Fikri pon ckap.."Abang, ni no seat abang G15,G16 x bang..macam ade no 1 ni.."Die pon tgk blk..pastu diam..Pastu kawan die ckp..ko ahh ni xtgk btol2..kan dh malu...then kawan die yg ckp sorry dekat ktorg..die xckp pon..blah muka senyum2 carik seat diorg blk...

Kat sini aku nk cakap...boooooooooo!
Aku xkisah ko nk tny pasal seat tu..
Aku xkisah ko tersalah tgk or x tgk btol2 no seat ko tu...
Yang aku kesah bila cara ko tny berlagak samseng macam ko bagus sgt..
Cara panggil orang mat..mat...
Kan elok kalau pangil sedara ke..
Pastu dah malu, memang aku tergelak dalam hati lah..
Dah malu, xnk pulak ckap sorry..
Mesti malu kaw2 punya sebab ko bajet ko betol kn..
Dah buat muka samseng pinang sebatang ko, tawu2 salah, malu, speachless maybe..
wahaha..
Kalau ko ckp sory, mungkin aku xde la rasa trok betol perangai mamat ni..(ye, sbb ko xbersopan pgil org mat..mat..aku pgil ko mamat..)...
Ni kawan die plak yang mintk maaf on behalf die..

Okay..
Kesimpulanya, xsalah kalau kita berbahasa..
Kalau org berbahasa, salah mcm mna pon, org akan bole sejuk blk hati..

Akhir kata, booooooooo dekat mamat kerek tu..!~

Sekian!


3 comments:

kery said...

hoiiii unfriend aku..sampai hati kau..btw, mamat kerek yang kau cakap ni gila bapak kerek

haLyZaQiut said...

Apada panggil mat mat...panggil la bang bang kan.....pang je skali mizah....hahaha...

♥M.I.Z.A♥ said...

k.liza: hakhak...rasa nak jek pang...nsb baik time tu waras lagi x mcm die..haha

Copyright 2009 ✿✿ⓜⓘⓩⓐ ⓟⓤⓝⓨⓐ✿✿. All rights reserved.
Bread Machine Reviews | watch free movies online by Blogger Templates