The Ring


Hye, 
Harini aku nak cerita pasl cincin sekejap.

Actually aku ni bukanya peminat emas kuning.
Aku lebih suka white gold.
Tapi, emak aku asyik ckp jgn beli emas putih. 
Emas putih xde value lah.
Ape lah.

So, aku decide untuk cincin tunang aku nanti,
Aku nak yang sadur sikit jek emas putih belah atas..
Tapi actually die emas kuning..

Then, aku suka yang ade batu..tapi satu jekk..
And most important is, batu dia xnak besar gedabak yang smpai bole tersangkut..
Tak besar and x kecik..just nice..
Then, batu tu kenalah tengelam and bukan timbul.

So, criteria2 tu mcm boleh memuaskan hati 2 belah pihak, aku dengan mak aku..
Eh, macam mak aku pulak yg nak bertunang kan..
Yang tak berapa nak puas hati tu, mungkin orang yag membelinya..
wahaha..

Tapi even aku decide nak emas putih pon, aku xkan ralat, sebab itu cincin tunang aku. 
Xkan nak gadai2 kn..

Memilih bukan?
Ini bukan soal memilih..
Kita nak pkai cincin tu lma, jadi kena lah pilih yg betol2 sesuai..

Setiap orang ade perfect ring sendiri.

As for me, this is my perfect ring.
Dream of 
:)





12 comments:

Cik Mizah said...

wahh ... naqk bertunang kee. ..? Tahniah ..weee~

♥M.I.Z.A♥ said...

Cik mizah: haha...sje jek review2..tp xtawu lagi ble nk bertunangnye ;)

Anonymous said...

ko mau tunang dah?? chillax la, awal lg kot

♥M.I.Z.A♥ said...

anon: eh, sape yg nk betunang..ni crt2 jelah..cincin idaman..

Fei Chin Chong said...

i agree la.. xkan nk gadai cincin tunang. x pyh high $$ value asal ade sentimental value cukup la. x de value org x curi.. hehehe...

♥M.I.Z.A♥ said...

chin: hehe..betol tu..i pon pkir mcm tu..sentimental value is more priceless..

haLyZaQiut said...

Klyza pun mula2 plan nk beli emas putih...tp tetiba fikir, mcm x berapa nk shining....terus tukar emas kuning...lagipun, mmg suka emas kuning jgk....terpulanglaa...emas putih pon cantik....

♥M.I.Z.A♥ said...

k.liza: tulah, sbnarnyer kte kne beli ikut minat kte..sbb kte yg nk pkai lm kn.. ;)

Afasz said...

wah cntik la.......bile nk nunang ni??? nnti jemput dtg kenduri akak tau

Afasz said...

FYI, emas kuning lagi berharga untuk pelaburan masa hadapan. Miza , skarang harga emas turun mendadak. baik p beli skrang. beli terus cincin + gelang tuk nikah skali. better p kedai biasa2 je. slalu poh kong ke, tomei ke, habib ke , agak mahal la dia charge kos upah. melainkan ada sale. tp harga emas mmg jatuh gegila skrang....

ce tgk sini --> http://oneau.com.my

♥M.I.Z.A♥ said...

k.faz! waaaa..~ hehehe...seronoknyerr...akan diterjah! hehe...btw, thanks for the info..kami tunggu senior2 lepas dulu, baru kami take place..hikhik

Afasz said...

miza: tk payah tunggu senior2 la....ada je junior dah kawin dulu. jodoh tu smua di tgn Allah. kalau dah junior kawin dulu nk wat cane...
achaner achaner..hehe

Copyright 2009 ✿✿ⓜⓘⓩⓐ ⓟⓤⓝⓨⓐ✿✿. All rights reserved.
Bread Machine Reviews | watch free movies online by Blogger Templates