Chinese New Year Holiday


As Salam,

Masih belum terlambat untuk menucapkan Happy Chinese New Year kepada yang menyambut.

Okay, cuti cny yang panjang haritu, aku menghabiskan masa dengan berkualiti.
Maklumlah, baru baik demam.
Haha.

Jadi ceritanya, kami bercuti dekat KL, PD, Pantai Klebang kemudian ke KL semula.
Semuanya gara-gara adik bongsu aku, hakim yang datang kl bercuti.



Muka excited berjalan

Kami bawak budak tu ber jalan2 KL shopping.
Aku yang shopping, bukan dia yang shopping.
haha

Okay, kemudian kami balik seremban. Rumah Fikri.
Aku suka rumah fikri tu sebab ade budak2 banyak dengan kampung die yang tenang.


uncle melayan anak buah main layang2 yang tak terbang2.


Hakim yang cuba menjadi baby sitter. 


Sampai seremban, malam, kami g makan2 steamboat dekat mne ntah aku pon tak tawu. haha
Sedap jgk steamboat die tu.

Bergilir-gilir jaga rania sebab semua nak makan. haha. 

Esoknya, kami ke PD. 
Saje nak bermandi manda dekat pantai.

Time ni usha-usha port dulu..mana best..

Ramai gila dekat PD

Hah ! sini okay..tak ramai orang.






Lepas bermandi mnda, pecut balik rumah balik sebab malam rumah fik ade buat BBQ !
Bakar ayam, kambing..nyum3..

Esoknye pulak kena hantar adik aku g Melaka balik asrama.
Lepas hantar , kami singgah makan dekat town, 
Jalan-jalan dekat jonker walk..

Macam-macam ada


Melaka kan terkenal dgn peranakan baba nyonya.


Chinese new year. Memang ramai ler orang dekat sini berjalan2


Welcome, no photo. Dah amik gambar baru baca..oppss..



Funny Egg ! 


then kami ke pantai klebang.
Ini kali kedua kami ke pantai klebang tu. 
First2 sampai, kami beli coconut shake sambil feeling2 minum layan angin. 


nampak tak muka layan coconut shake.

Abaikan superman kenyit2 mata tu :p

Kat sini lah kami beli coconut shake.

ade kudaaa!! Anak kuda comell.


Macam padang pasir pulak



Ramai budak2..

Kalau ada unta pon macam lagi seronok kot. Dah macam padang pasir arab.

Ini bapak kuda. Rasanya naik kuda rm5 kot sebab ternampak orang bayar rm5. hehe

Angin memang kuat gila sampai rasa nk terbang.
Tngok angin macam tu, aku pon teringin nak main layang2. 
Fikri layan kn aje aku. haha
Kami beli layang2 tepi2 jalan banyak orang jual.. harga rm35..mahal jgk layang2 rupanya..
Tambah extend tali kasi lagi panjang lagi, kena tambah lagi RM5. 
Sob sob..ini semua untuk main layang3..
Memang senang gila nak naikkan layang2 tu..
Lepas jek die dah terbang tinggi.
Tak perlu berlari macam dulu-dulu main dekat rumah..haha


Ini layang2 ularr. Teruja gila tengok !




Fikri tengah menaikkan layang2 dengan berhandbag ;p


Aku tarik2 jek layang2 yang dah naik. hehe..





Tu layang-layang kami.. Nama dia squidward sebab dia sama mcm squidward.




Tarik jangan tak tarik..huhu


Layang-layang ular lagi.


Semangat betoi die tarik.

Budak sebelah ni layang-layang dia batman. Suka nk sabotage layang-layang aku.



Agak sejam jugak lah aku main layang2 leka dekat situ..haha
Macam2 layang2 datang nk sabotage layang2 aku.
Tapi die masih gagah terbang tinggi. 
Siap main layang-layang sape lagi terbang tinggi.
Layang2 aku no 2 terbang tinggi.
Sebab ada lagi layang-layang yang terbang lagi tinggi.
Fikri cakap, dia mesti extend tali lagi panjang tu sbb kami punya tali dh hampir habis pon tak mampu nk lawan layang2 die..ciss..

Habis main, kami pulang dengan gembira.
Jem sikit jek untuk sampai KL sebab fikri orang N9..die tawu jalan lain selain plus utk ke kl.
Selamat sampai KL
:)



















4 comments:

Saya Disini said...

wah,,,,sakan bercuti..smpai xcukup hari...

♥M.I.Z.A♥ said...

Haha..jalan puas2 k.tini..lpas ni cuti bulan 5 plak..lambat lagi..sob sob..

haLyZaQiut said...

Mmg ramai kan org main layang2 kat situ....akk pernah makan laksa kat Klebang tu...sedap!!! :D

♥M.I.Z.A♥ said...

K.liza: a ahh..mmg ramai..sebab lagi2 cuti kan..berduyun2..no plat kete terengganu, singapore semua ada. Oh, next time kalau g lagi bole try laksa diorg plak.hehe

Copyright 2009 ✿✿ⓜⓘⓩⓐ ⓟⓤⓝⓨⓐ✿✿. All rights reserved.
Bread Machine Reviews | watch free movies online by Blogger Templates